onsdag 30 juni 2010

Vickis vintagebutik


Något överdrivet tycker jag nog att Vickis vintagebutik beskrivs: "varm och tidlös feelgood-roman om vänskap, kärlek och kläder". Den lovade mer än vad den gav, i alla fall för mig. Själva historien var bra, helst anknytningen till andra världskriget. Huvudpersonerna var också väldigt sympatiska och kärlekshistorien inte helt förutsägbar. Det jag inte stod ut med var sättet boken var skriven på. Det var så omständigt beskrivet hur hon tog de och de kläderna och gick dit och dit, klockan det och det osv. För den som gillar kläder kanske det är lätt att bortse från språket och njuta av berättelsen. En skön semesterbok måste jag nog ändå klassa den som. Inte en av mina favoriter, men läsvärd och den hamnar på övre skalan bland feel-goodromanerna jag läst.

2 kommentarer:

Hermia Says sa...

Ingen kommentar om boken men - Så fint du gjort det här! Dora-feeling..

Den luttrade bibliotekarien sa...

Snyggt! Jag gillar verkligen de lila nyanaserna.