måndag 17 september 2012

Stora berättelser i fickformat

Har du upptäckt Excess eminenta format på böcker? Det är Pocketförlaget som ger ut böcker som man kan ta med sig vart man vill och som inte tar mer plats än en Iphone. Jag gillar formatet och känslan att alltid ha en bok med sig. Man vill ju inte försitta en chans till en lässtund. 

Nej, jag vill inte läsa i Iponen! Jag vill känna pappret. Stilen är lite mindre än vanliga pocketböcker, men jag upplever det inte så mycket svårare att läsa de här mindre böckerna. I alla fall nu när jag har fått läsglasögon :-). 

När jag ser böckerna som kom på posten i dag tänker jag direkt på våra smockfulla bokhyllor här hemma. TÄNK vad många fler böcker vi skulle få plats med om alla var så här små! Bra för miljön också; både när det gäller pappersmängd och transportkostnader. 

Jämför storlekarna nedan på mitt bokpaket med makens mastodontstora...

Inga kommentarer: