tisdag 8 oktober 2013

Jag har tilldelats Greta Renborgs pris!


Jag är så stolt, glad och rörd över att blivit tilldelad utmärkelsen Greta Renborgs pris av Svensk biblioteksförening!

Inget pris skulle göra mig gladare!!! Vad jag har läst och fått berättat för mig var Greta Renborg en bibliotekarie jag gärna vill likna!

Tusen tack till Länsbibliotek Gävleborg som nominerade mig, till Svensk biblioteksförening som tyckte att jag gjort mig förtjänt av priset, till mina arbetskamrater som står ut med mig, till min familj som får mig att må bra och till alla barn som gör mitt jobb så roligt!

Juryns motivering: ”Greta Renborgs pris 2013 tilldelas barnbibliotekarien Anette Helgesson, Edsbyns bibliotek i Ovanåker, för att hon med systematiskt tillvägagångssätt och nytänkande öppnar och synliggör bibliotekets verksamhet för hela samhället. I sitt arbete riktar hon sig inte bara till enskilda, utan också till föreningar och yrkesgrupper som kanske inte är självklara målgrupper – ett arbetssätt som ger ringar på vattnet och ger bibliotekets uppdrag många budbärare. Anette Helgessons marknadsföringsarbete vilar på en fast grund i övertygelsen att alla inte bara ska ha lika möjlighet till kunskap och information, utan också på biblioteket som ett verktyg för att minska klyftan mellan de som har tillgång och de som inte har tillgång till det livslånga lärandet.”
 
Jag återkommer om detta när jag har tagit igen mig. Jag har liiiite svårt att koncentrera mig på förberedelserna inför morgonens bokprat just nu. Svårt att tänka klart över huvudtaget. :-)
Hur firar man något sånt här???!

11 kommentarer:

Maria - trasigkofta sa...

Grattis! Hur coolt är inte det här! Det låter som du gör ett bra jobb!
Hur du ska fira? Med en härlig lässtund och valfri dryck för dig själv och crazy dansparty med alla du tycker om.

Lyrans Noblesser sa...

Megastort grattis - så kul och så välförtjänt!

Hermia Says sa...

Ja men det är ju så roligt!! En bokvända till Gävle, med knasiga boksamtal och god mat - så tycker jag du ska fira ;)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Stort grattis!

Linnea sa...

Grattis! Kul och välförtjänt! :)

Lotta sa...

Vad roligt! Grattis!

Bokskorpionen sa...

Så himla roligt! Varmt grattis! :D

Pia Larsson sa...

Grattis! Du är så himla mycket värd det! Du är en sån inspirationskälla och förebild. Bra jobbat!

Sincerely Johanna sa...

Stort grattis!!!

Fru E sa...

Grattis! Vilken ära och väldigt fin motivering!

Bokälskaren sa...

Stort grattis till det fina priset!