fredag 6 december 2013

I läsfåtöljen - lucka 6 - The Carter Family

I läsfåtöljen denna snöiga dag, när Sven har tagit över och Nelson Mandela har lämnat oss, hittar vi den seriebloggande bibliotekarien Daniel Gustavsson alias Seriebibliotekarien. Han tipsar om The Carter Family* eftersom

"den hör till en av musikhistoriens allra största grupper med klassiker som "Wildwood Flowers" och "Keep on the Sunny Side" i sitt bagage. Denna intressanta biografi, i serieform, lär oss allt vi behöver veta om denna eminenta grupp Missa inte denna pärla!"  

I dag med soundtrack:

Tack och bock (som Daniel brukar säga i P4 Gävleborg) för boktipset! 

*Härmed avsäger jag mig allt ansvar för det här boktipset! Daniel och jag har väldigt olika boksmak, vilket är en tillgång när man jobbar tillsammans, men som gör att jag inte vågar lämna någon slag reklamationsrätt på det här boktipset. Eftersom Daniel är en sån skön person och pratar så bra om böcker (även om de är mindre bra :-)) så ville jag ändå presentera Seriebibliotekarien/Daniel för er, mina bokvänner!   

Inga kommentarer: