söndag 8 december 2013

I läsfåtöljen - lucka 8 - Sju minuter över midnatt

I dagens lucka i läsfåtöljen sitter Linda Sävhammar, bibliotekarie i Leksand och tipsar om Sju minuter över midnatt av Patrick Ness.

Linda skriver så här:
"Jag brukar inte gråta när jag läser böcker, men Sju minuter över midnatt berörde mig väldigt mycket på på slutet hade jag tårar i ögonen. Det är en bok som alla har något att lära sig av - stor som liten."

Tack Linda för tipset! Jag hade på känn att den boken skulle var något speciellt. Bara omslaget är väldigt lockande.

Linda och jag "träffades" först på nätet eftersom Leksands bibliotek är väldigt aktiva i sociala medier, bland annat på Instagram, där det alltid sker något roligt. Visst var det så Linda? När vi var i Rättvik och lyssnade på Ulrika Knutsson fick jag be dig, via Twitter, att komma fram till mig för att jag var osäker på vem du var :-)

Inga kommentarer: