måndag 9 december 2013

I läsfåtöljen - lucka 9 - Boken om Joe

I lucka 9 tittar bokbloggaren Lotta fram från Läsfåtöljen. Lotta skriver underbara boktips, ofta i min smak, på bloggen Hyllan

"Jonathan Tropper är en husgud hos mig, jag älskar hans tragikomiska relationsromaner. Boken om Joe är en glimrande pärla som innehåller hela känslospektrat - det är tvära kast från skratt, tårar, ilska till skämskudde - och den lämnar kvar en varm och skön känsla i kroppen efter att du läst den."
----------------------------------------------------------------

Tropper är en av mina stora favoriter också. Som en amerikansk Nick Hornby, stod det om honom någonstans. Stämmer tycker jag. Kanske att Tropper är ännu lite roligare. Ingen borde missa Boken om Joe, eller någon annan av hans böcker förresten. 

Tack för att du ville boktipsa #iläsfåtöljen Lotta! Alltid lika kul att läsa din blogg! 

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Den är min favorit bland Troppers böcker :-)

Lotta sa...

Tack för att jag fick vara med och tipsa! :)