måndag 16 december 2013

Lucka 16 - i läsfåtöljen - Liberty

I läsfåtöljen i lucka 16 hittar vi Ivana Eklund som skriver om böcker utan bäst-före-datum på bokbloggen Bokmania. Boken hon har valt att tipsa oss om heter Liberty och är skriven av Jakob Ejersbo. Hon skriver så här: 

"Anledningen till att man ska läsa boken:
Romanen Liberty är bland det bästa - och mörkaste -jag läst på länge, inte bara i år. Det är ett samtida danskt mästerverk om Afrika på 80-talet, skandinaviskt bistånd och några familjers smärtsamma upplösning och sönderfall till följd av våld, rasmotsättningar och missbruk."

Tack för boktipset Ivana! Låter som en intressant bok, men jag tror jag väntar med den ett tag och läser något mer glatt under julen :-) God jul på dig i förskott! 


2 kommentarer:

Marion sa...

Även jag ställer mig bakom rekommendationen. "Liberty" är en riktigt bra bok!

Feelgoodbibliotekarien sa...

Jag kommer absolut att ha den i åtanke den dag jag vill ha något bra, men mindre glatt :-) Ivana.